Cel szkolenia : prezentacja technik obiektywnej oceny wyników pracy stosowanych przy okazji prowadzenia ocen okresowych pracowników, podejmowania decyzji o awansach lub ukierunkowaniu dalszego rozwoju pracownika
Korzyści :
– prezentacja powiązań systemu oceny pracy z innymi systemami Zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
– zrozumienie oczekiwań pracownika wobec przełożonego w procesie oceny
– wypracowanie obiektywnego i spójnego podejścia do oceny pracy podległych pracowników
Ukończył studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Studiował na uniwersytecie Paris–IX Dauphine we Francji oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jego doświadczenia zawodowe związane jest z sektorem przemysłowym, głównie motoryzacyjnym. Przez kilka lat był związany z działami HR dużych korporacji, zarówno w Polsce, jak i we Francji. Pracował m.in. dla takich firm jak Valeo i Toyota. notka
1. Miejsce systemu ocen w modelu zarządzania pracownikami
• Ocena kompetencji ocena wyników pracy
• Ocena w formie AC / DC
2. Różne modele oceny
• Obszary podlegające ocenie
• Performance Management – system zarządzania przez wyniki
• Modele kompetencyjne w procesie oceny
3. Aspekty formalne i organizacyjne procesu oceny
• Zasady oceniania
• Najczęściej stosowane narzędzia ocen okresowych
• Skale oceny
• Przykładowe procedury oceny
4. Przygotowanie procesu oceny przez przełożonego
• Kryteria sprawiedliwej oceny
• Ocena z punktu widzenia pracownika
• Zapewnienie sprawiedliwości i obiektywności oceny
5. Proces oceny okresowej
• Struktura rozmowy oceniającej
• Dobór pytań w procesie oceny
• Błędy w procesie oceny
• Zapewnienie działań po przeprowadzeniu oceny
Grupa docelowa : przełożeni średniego i wyższego szczebla, liderzy projektów, inżynierowie, specjaliści
Czas trwania : 2 dni szkoleniowe – 16 godzin