logo
Copyright Qode Interactive 2016
 

Lean Manufacturing w praktyce – gra symulacyjna

Lean Manufacturing – Gra symulacyjna

Cel szkolenia : praktyczne zaprezentowanie metod produkcyjnych ujętych pod nazwą Lean Manufacturing w zakresie optymalizacji procesów, kontroli jakości oraz efektywności wykorzystania dostępnych zasobów.

 

Korzyści :

– „najlepsza nauka następuje przez zabawę”

– samodzielne opracowanie najefektywniejszego systemu produkcyjnego

– wprowadzanie ulepszeń systemu produkcyjnego stopniowo, metodą małych kroków – sprawdzenie osiąganych wyników na bieżąco , korekta w razie potrzeby

Prowadzący

Ukończył studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Studiował na uniwersytecie Paris–IX Dauphine we Francji oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jego doświadczenia zawodowe związane jest z sektorem przemysłowym, głównie motoryzacyjnym. Przez kilka lat był związany z działami HR dużych korporacji, zarówno w Polsce, jak i we Francji. Pracował m.in. dla takich firm jak Valeo i Toyota.  notka

Program szkolenia

Runda 1 :

•    zakres kontroli w dziale Kontroli Jakości
•    zakres kontroli jakości przez operatorów („jakość wbudowana w proces”)
•    organizacja pracy transportu (supply chain)
•    zapas bezpieczeństwa na magazynie (safety stock)
•    organizacja stanowiska pracy (system 5S)

 

Runda 2 :

•    produkowanie „na magazyn” a nie w odpowiedzi na zamówienia klienta („pchany” system produkcji)
•    wypełnienie linii produkcyjnej gotowymi elementami lub podmontowanymi komponentami (magazyn między procesowy)
•    odległość od linii produkcyjnej do magazynu (transport wewnętrzny)
•    rozłożenie pracy na poszczególnych stanowiskach (Heijunka)

 

Runda 3 :

•    zakres informacji jaki produkt produkować (system Just In Time)
•    rozłożenie pracy pomiędzy pracownikami (standaryzacja)
•    elementy mogące ułatwić pracę (np. podajniki lub ciągły przepływ)
•    organizacja stanowisk pracy (lay out oraz one piece flow)

 

Runda 4 :

•    uzyskany poziom efektywności produkcji (lead time)
•    częstotliwość realizacji zamówień (takt time)
•    ewentualne możliwości dodatkowego usprawnienia (Kaizen)
•    wykorzystanie zasobów ludzkich (Shojinka)
•    wykorzystanie elementów kontroli wizualnej w procesie (Andon, Tablica)
•    sposób zapewnienia jakości (Poka Yoke)
•    metody planowania i realizacji działań (Nemawashi)

 

Grupa docelowa : przełożeni średniego i wyższego szczebla, liderzy projektów, inżynierowie, specjaliści

Czas trwania : 2 dni szkoleniowe – 16 godzin

Aktualności

Najpopularniejsze szkolenia

 

Zgłoszenie na szkolenie